Banan na śniadanie nie jest dobrym pomysłem

Chociaż wielu uważa, że ​​banany są ogólnie zdrowe, zjedzenie ich na śniadanie może być śmiertelne. Zdrowe czy nie – dietetycy wyjaśniają, dlaczego lepiej nie jeść rano żółtych owoców.

Banany na śniadanie – czyste lub w musli: dla wielu osób owoce są oczywistością rano, co ma decydujący wpływ na zdrowy tryb życia. Oprócz jabłek, kiwi czy gruszek banany są również często częścią pierwszego posiłku w ciągu dnia. Ale to pomyłka.

Dietetyk ostrzega: nie jedz bananów na śniadanie
Szczególnie banany są uważane za bardzo zdrowe, ponieważ dostarczają organizmowi dużo potasu, magnezu i witaminy B6. Szczególnie sportowcy często używają bananów przed i podczas ćwiczeń jako szybkiego, smacznego i zdrowego źródła energii. Ale ekspert ostrzega teraz przed jedzeniem bananów na śniadanie.


Brytyjski ekspert ds. Żywienia,, ostrzega przed żółtym super owocem na swoim blogu internetowym. Pisze: „Banany to najgorsza rzecz, jaką można zjeść na śniadanie”. Jego rozumowanie brzmi wiarygodnie.

Banany na śniadanie: kombinacja musi być odpowiednia

Banany na śniadanie: kombinacja musi być odpowiednia
Banany mają bardzo wysoką naturalną zawartość fruktozy (około 25 procent) i dlatego są szybkim źródłem energii. Jednak według Gioffre wada jest jeszcze większa: fruktoza powoduje gwałtowny wzrost poziomu insuliny, ale równie szybko spada. Konsekwencjami są zachcianki, zmęczenie i utrata koncentracji.

Inną wadą wysokiej zawartości cukru jest to, że podczas trawienia fermentuje i przekształca się w alkohol. To tworzy kwasy, które obciążają organizm. Wykazano, że zakwaszenie wprawia w ruch procesy zapalne w organizmie i sprzyja dolegliwościom, takim jak artretyzm czy dna.

Ale jest też dobra wiadomość dla fanów bananów. Negatywne skutki banana można zrekompensować. Rozwiązanie leży w odpowiedniej kombinacji: jeśli zawsze łączysz banany ze zdrowym tłuszczem lub ziołami i przyprawami, możesz zneutralizować kwas podczas metabolizmu.

Wolisz domowe bułeczki na śniadanie zamiast bananów? Odkryj nasz przepis na bułeczki o niskiej zawartości węglowodanów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *