Która dieta jest najlepsza

Niska zawartość węglowodanów, niska zawartość tłuszczu, Atkins

Jest co najmniej tyle diet, ile jest czasopism dla kobiet. Dlatego trudno jest wybrać, której diety się trzymać. Kanadyjscy naukowcy chcieli się dowiedzieć, która dieta obiecuje największy sukces w odchudzaniu.

Wiele osób chce schudnąć. Ale większość z nich osiąga granice przy wyborze diety. Ponieważ wybór spośród setek diet jest ogromny. Czy należy teraz jeść niskotłuszczowe, unikać węglowodanów (nisko węglowodanowych), czy raczej jeść jak nasi przodkowie i przede wszystkim polegać na pokarmach bogatych w białko Jakie są zalety punktów pomiarowych. Kanadyjscy naukowcy również zadali sobie to pytanie i porównali sukces najpopularniejszych diet w prawie 50 badaniach z udziałem około 7300 uczestników, aby dowiedzieć się, która metoda może być zastosowana, aby schudnąć jak najwięcej po sześciu miesiącach i roku.

Wyniki badań

Wynik nie jest zaskakujący. Bo gdyby istniała optymalna dieta o największym działaniu, można by o niej przeczytać wszędzie. Zgodnie z tym osąd kanadyjskich naukowców. Wszystkie testowane koncepcje odchudzania odniosły porównywalny długoterminowy sukces w odchudzaniu. Nie ma znaczenia, czy rezygnujesz z tłuszczu i węglowodanów, czy też jesz głównie tłuszcz i orzechy. Najważniejsze, aby schudnąć, jest ograniczenie liczby kalorii.

Grupa badawcza – która dieta jest najlepsza

W 48 badaniach klinicznych wzięło udział łącznie 7286 osób z ciężką otyłością. Oprócz nisko węglowodanowych i niskotłuszczowych testowano programy punktowe, takie jak programy Weight Watchers lub Slimming World. Również Atkins lub Volumetrics Diet, która koncentruje się na niskoenergetycznej żywności o wysokiej zawartości wody. Były też programy odchudzania z gotowymi posiłkami dietetycznymi, takimi jak Nutrisystem i Jenny Craig.

Najważniejsza jest dieta

Wynik był całkiem jasny. Niezależnie od tego, jakiej diety przestrzegali uczestnicy, po sześciu miesiącach znacznie stracili na wadze. Chociaż naukowcy odkryli różnice statystyczne między poszczególnymi dietami, były one bardzo małe. Diety niskotłuszczowe przyniosły średnio 8,7 kg po sześciu miesiącach, podczas gdy diety nisko węglowodanowe „tylko” 7,9 kg. Jednak po roku uczestnicy znowu stracili tyle samo funtów. Naukowcy odkryli podobne wartości dla innych form żywienia. Dla każdego, kto chce schudnąć, to dobra wiadomość, co chyba nie jest do końca zaskakujące. Pod tym względem możesz wybrać dietę, której chciałbyś się trzymać. Jeśli spalasz więcej kalorii niż jesz, możesz również schudnąć. I ostatecznie, nadal istnieje przekonanie, że konsekwentnie zdrowa dieta i regularne ćwiczenia są jedynymi kluczami do zdrowej utraty wagi w perspektywie długoterminowej.

Przeczytaj również:

5 myśli na temat “Która dieta jest najlepsza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *