Jakich potraw i napojów nie powinieneś jeść przed snem i które pomagają ci lepiej spać? Niektórzy cię zaskoczą

Jakich potraw i napojów nie powinieneś jeść przed snem

Jeśli przed pójściem spać jesteś głodny lub spragniony, nie zatrzymuj się na pierwszej rzeczy, która Cię kusi. Podczas gdy niektóre pokarmy – takie jak jabłka lub krakersy – mogą pomóc ci lepiej spać, inne mogą ci przeszkadzać. Jakich potraw i napojów nie powinieneś jeść przed snem. Poniżej zebraliśmy listę 7 potraw i napojów, których radzimy unikać, jeśli chcesz mieć spokojny sen.

Spis nocnych przeciwników


Sos pomidorowy

Jeśli chcesz dobrze spać, unikaj makaronu z sosem pomidorowym do obiadu. Sos pomidorowy może powodować oparzenia u osób cierpiących na refluks żołądkowo-przełykowy. Zawiera również aminokwas zwany tyraminą. Stymuluje mózg do uwalniania większej ilości noradrenaliny, co zwiększa aktywność mózgu i wpływa na sen.


Czekolada

Czekolada w naturalny sposób zawiera kofeinę, co może być problematyczne dla tych, którzy nie spożywają jej stale. Czekolada zawiera również związek zwany teobrominą, substancją pobudzającą, która zwiększa tętno i utrudnia zasypianie. Jeśli nadal chcesz zjeść coś słodkiego przed snem, wypróbuj białą czekoladę.


Alkohol

Chociaż alkohol może odgrywać rolę „uspokajającą” i pomaga zasnąć, ma negatywny wpływ na jakość snu. Poza tym nikt nie lubi budzić się na kacu, prawda?

Steki

Od czasu do czasu możemy zafundować sobie stek na obiad, ale nie wtedy, gdy mamy ochotę na spokojny sen. Naukowcy wykazali, że pokarmy bogate w tłuszcze nasycone (takie jak steki) mogą wpływać na sen. Są trudniejsze do strawienia i mogą powodować niestrawność, co pośrednio prowadzi do zaburzeń snu.

Ostre jedzenie

Podobnie jak w przypadku sosu pomidorowego, pikantne potrawy mogą powodować oparzenia u osób z chorobą refluksową przełyku. Wykazano również, że jeśli w ciągu dnia zjesz mniej soli, w nocy będziesz chodzić do łazienki mniej.

Kwaśne napoje

Wykazano, że ciągłe spożywanie soków (zawierających kofeinę i cukier) prowadzi do krótszego snu. Z drugiej strony szklanka naturalnego soku ananasowego może pomóc w zapobieganiu bezsenności.


Woda

Dobrze jest wypić szklankę wody przed snem. Ale im więcej pijemy, tym częściej wieczorem chodzimy do łazienki, co oznacza, że wpływa to na sen. Z drugiej strony zalecamy spożywanie owoców bogatych w wodę, takich jak kiwi (to 60% wody i dobre źródło serotoniny, która pomaga spać spokojniej).

Teraz już wiesz jakich potraw i napojów nie powinieneś jeść przed snem.

Zobacz również: 


One thought on “Jakich potraw i napojów nie powinieneś jeść przed snem i które pomagają ci lepiej spać? Niektórzy cię zaskoczą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *